in English
Walter Benjamin: A műalkotás a technikai reprodukálhatóság korában
×
Domián Gyula Változó koordináták Interaktív installáció térfigyelő kamerával, 2003 Technikus: Sarkadi András
Köszönet segítségükért: Profitech Kft., Farmelco Kft., Secutron Kft.

Szobrászként a tér fogalma központi jelentőségű számomra. A tér megismerése, percepciója elképzelhetetlen annak bejárása: mozgás nélkül. A kiállításon a látogató a kiállítótér két pontja között átlósan kifeszített drótkötélpályán kamerát engedhet le. A kamera mint "objektív" elektronikus szem, rögzíti az adott tér adott nézőpontból felvett, adott pillanatra érvényes állapotát. Azonban nem csak a kamera elindítása ad lehetőséget az interaktivitásra. A néző beállíthatja a kamera látószögét, befolyásolhatja a leengedés sebességét, vagy akár a pálya közepén meg is állíthatja a mozgó kamerát, így részt vesz a keletkező film alakításában. A felvételt valós időben továbbítva, a végpontoknál elhelyezett monitorokon szemlélhetjük. A fölső végponton lehetőség van arra is, hogy a látogató a kamera lecsúszása során készült filmet különböző - általa megválasztott - lassítással, akár "képenként" végignézze. Walter Benjamin ugyanis negatívumként -"auravesztésként"- említi, hogy a film esetében nincs mód az egyes képek megszemlélésére, azok máris továbbperegnek. (“Ez utóbbi [a festmény] a nézőt kontemplációra indítja; ez előtt rábízhatja magát asszociációinak folyamatára. A filmkép előtt ezt nem teheti meg. Alighogy szemügyre vette, a kép máris megváltozott.")
 
C3 Kulturális és Kommunkációs Központ Alapítvány
Center for Culture & Communication
1014 Budapest, Országház utca 9. — H-1537 Budapest, Pf. 419
Tel: + 36-1-4887070 — Fax: + 36-1-214-6872
http://www.c3.hu — info @ c3.hu